Zorg en diensten

Een assistentiewoning is een woonconcept met de nodige infrastructurele aanpassingen. Maar daar houdt het niet bij op. U woont zelfstandig, maar krijgt van de beheersinstantie de garantie dat U kan beschikken over een permanent zorgaanbod. Om de bewoners te ontlasten van alle zorgen, staat de beheersinstantie in ruil voor een vaste dagprijs in voor onderstaand aanbod:

  • de activiteit van de woonassistent (minstens één maal per week aanwezig, dagelijks telefonisch te bereiken tijdens de kantooruren);
  • gebruik van het noodoproepsysteem;
  • garantie van crisis- en overbruggingszorg. Onmiddellijke zorg nodig? Druk op de noodknop in uw woning en onze partner Mederi garandeert U meteen de eerste hulp (24u/24u en 7d/7d) en de nodige thuiszorg de dagen nadien;
  • onderhoud en inrichting van de gemeenschappelijke binnenruimtes en tuin;
  • oprichting van een gebruikersraad;
  • administratieve diensten.

Het is zeer essentieel dat er wat te beleven valt in het gebouw en dat er een bepaalde dynamiek voelbaar is. De woonassistent zorgt ervoor dat men kan deelnemen aan activiteiten en andere mensen kan ontmoeten. Dankzij de tussenkomst van deze woonassistent kunnen er ook nog een hele reeks facultatieve diensten aangeboden worden. Dit pakket wordt op maat van ieders persoonlijke behoefte opgesteld:

  • verpleegkundige zorgen;
  • kinesitherapie;
  • ergotherapie;
  • manicure/pedicure;
  • boodschappenservice;
  • apotheek aan huis;
  • warme maaltijden;
  • poetshulp;
  • strijkdienst;
  • klusjesdienst;
  • kapper aan huis;
  • vervoer.

U ziet, het enige wat U zelf nog moet doen, is genieten!